Education

تفاوت ماژول مالتی مد GLC-SX-MM و GLC-SX-MMD چیست؟

glc-sx-mmd

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

تفاوت GLC-SX-MM و GLC-SX-MMD چیست؟

شبکه های فیبر نوری مزایای بسیاری را ارائه می دهند که مدیران و مشتریان راضی فناوری اطلاعات را تضمین می کند. کل ایده ارتباطات فیبر نوری بر دو جزء کلیدی استوار است: فرستنده گیرنده نوری و کابل فیبر نوری. این اجزاء اجزای اصلی هستند که کل شبکه فیبر  را توسط ماژول مالتی مد و سینگل مد را هدایت می کنند.

ماژول نوری مالتی مد چیست؟

ماژول مالتی مد ماژول های با لیزرهای یکپارچه هستند که نور نوری را به کابل منتقل می کنند. با این حال ، آنها همچنین سیگنال الکتریکی دریافت شده از دستگاه شبکه را به یک نور نوری تبدیل می کنند. این ماژول مالتی مد موتور اصلی هستند که نور نوری را به هسته کابل فیبر نوری هدایت می کنند. کابل های نوری با کابل مسی معمولی متفاوت است. این کابلها تحت نظارت دقیق و توسط ماشینهای با دقت بالا ساخته می شوند. آنها از یک هسته نوری ، روکش ، پوشش ، الیاف تقویت کننده و ژاکت ساخته شده اند. هر یک از این اجزا عملکرد خاص خود را دارند.

ساختار فیبر نوری

هسته محیط فیزیکی است که نور را منتقل می کند. این شیشه از یک رشته نوری فوق خالص ساخته شده است که بر اساس قطر آن بر حسب میکرون اندازه گیری می شود. اندازه آنها بستگی به نوع کابل ، کابل های مالتی مد یا کدهای سینگل مد دارد. متداول ترین اندازه هسته های  مالتی مد 50 ، 62.5 و 100 میکرون و هسته های سینگل مد به طور کلی کمتر از 9 میکرون هستند.
روکش لایه نازکی است که هسته را احاطه کرده و شکلی شبیه به آینه دارد. روکش به حرکت داده ها از طریق کابل کمک می کند تا نور از آن خارج شود.
پوشش یک لایه پلاستیکی است که هسته و روکش را احاطه کرده است تا کابل را تقویت کرده و دوام آن را تقویت کند.
الیاف تقویت کننده یکی دیگر از اقدامات احتیاطی است که به محافظت از کابل در برابر نیروهای خرد کننده و بیش از حد کشش کمک می کند
ژاکت کابل آخرین لایه کابل است که بسته به سازنده می تواند رنگ متفاوتی داشته باشد.

انواع فیبر نوری

کابل های فیبر نوری را می توان در دو نوع فیبر مالتی مد و سینگل مد دسته بندی کرد. فیبر مالتی مد برای اتصالات برد کوتاه  تا 600 متر استفاده می شود. الیاف سینگل مد عمدتا در اتصالات دوربرد و با سرعت بالا نصب می شوند.

فرستنده های نوری زیادی در بازار وجود دارد که توسط فروشندگان مختلف تولید شده است. فرستنده های نوری از خدمات فیبر به محل (FTTP) استفاده می کنند ، به این معنی که فیبرهای نوری از هسته شبکه تا کاربران نهایی اجرا می شوند. با استفاده از این خدمات ، شبکه های فیبر نوری دسترسی به اینترنت بسیار سریع را ارائه می دهند. مزیت اصلی شبکه های فیبر نوری سرعت بالای انتقال داده در مقایسه با اتصالات مسی معمولی است.

انواع ماژول  مالتی مد

دو مورد از رایج ترین ماژول مالتی مد برای فیبر مالتی مد  GLC-SX-MM و GLC-SX-MMD هستند. این فرستنده های گیرنده SFP هستند که از پهنای باند  1000BASE-SX پشتیبانی می کنند. طول موج 850 نانومتر را با دو کانکتور LC/PC ارائه می دهند. حتی اگر آنها بسیار شبیه به هم باشند ، تفاوت اصلی این دو را آستانه دمای افزایش یافته گیرنده ماژول مالتی مدGLC-SX-MMD SFP است. این نوع فرستنده گیرنده می تواند در محدوده دمایی از -5 تا 85 درجه سانتی گراد در مقایسه با ماژول مالتی مد GLC-SX-MM که می تواند در دمای 0 تا 70 درجه سانتی گراد کار کند ، کار کند. تفاوت دیگر پشتیبانی از ویژگی مانیتورینگ نوری دیجیتال (DOM) گیرنده گیرنده GLC-SX-MMD SFP در مقایسه با فرستنده و گیرنده معمولی GLC-SX-MM SFP است. این ویژگی برای نظارت بر قدرت فرستنده و گیرنده ، جریان  لیزر ، دما و ولتاژ منبع تغذیه فرستنده گیرنده ، امکان نظارت لحظه ای را فراهم می کند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

محصولات مرتبط

[/vc_column_text][us_carousel post_type=”arionet_product” taxonomy_category=”%d9%85%d8%a7%da%98%d9%88%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%b1%db%8c-sfp” columns=”3″ title_size=”محصولات مرتبط” carousel_arrows=”1″ carousel_autoplay=”1″ carousel_interval=”4″][/vc_column][/vc_row]