Education

سوئیچ شبکه voip

voip switch
 سوئیچ شبکه برای تلفن های VoIP

VoIP یا Voice over Internet Protocol و تلفن های VoIP انواع مختلفی دارند، مانند PoE VoIP یا VoIP غیر PoE. اتصال تلفن های VoIP در فواصل طولانی با کابل مسی به یک چالش تبدیل می شود. در هر قسمت، این مسائل مربوط به قدرت و فاصله را مورد بحث قرار می دهیم. در پایان، شما پاسخ این سوال را خواهید داشت: چگونه می توانم مقرون به صرفه ترین و سازگارترین سوئیچ شبکه را برای تلفن های VoIP را انتخاب کنم؟

توپولوژی شبکه

توپولوژی شبکه نحوه چیدمان و قرارگیری رایانه ها  و سایر تجهیزات در داخل شبکه، نحوه اتصال و ارتباط آنها با یکدیگر و طراحی تجهیزات قرار داده شده در شبکه است.

وقتی می خواهیم سوئیچ را به شبکه خود اضافه کنیم، رایج ترین توپولوژی شبکه توپولوژی ستاره خواهد بود. همه سیستم ها به سوییچ مرکزی، سوئیچ اترنت یا سوئیچ PoE توسط کابل های فیبر نوری یا UTP (جفت پیچ خورده بدون محافظ) متصل می شوند. همه دستگاه ها مستقل از یکدیگر عمل می کنند زیرا هر دستگاه توسط یک کابل جداگانه به سوئیچ شبکه مرکزی متصل می شود. هنگامی که یک سیستم قطع می شود، بر دیگری تأثیر نمی گذارد. شما به راحتی می توانید رایانه ها و دستگاه های بیشتری را به توپولوژی ستاره اضافه کنید.

سوئیچ های شبکه برای VoIP

تلفن های VoIP (Voice over Internet Protocol) برای ارتباط صوتی به سوئیچ اترنت از طریق کابل اترنت متصل می شوند. طبق مشخصات IEEE، حداکثر فاصله برای اترنت روی کابل مسی 100 متر است. برای اتصال تلفن های VoIP به سوئیچ اترنت، کابل اترنت باید Cat5e یا بهتر باشد. Cat5e چیست؟ Cat شکل کوتاه «دسته» برای کابل‌های مسی است که ضخامت سیم، تعداد جفت‌ها (۲ جفت یا ۴ جفت) و میزان محکم پیچش هر جفت را مشخص می‌کند. جدول زیر را بخوانید تا متوجه شوید که چرا کابل باید Cat5e یا بهتر باشد.

دستهتعداد جفت سیمسرعتفرکانس کارکردفاصلهنوع کابل
Cat54 pairs100Mbps100MHz100mUTP
Cat5e4 pairs1000Mbps100MHz100mUTP
Cat64 pairs10Gbps250MHz55mUTP/STP
Cat6a4 pairs10Gbps500Mhz100mSTP
Cat74 pairs10Gbps600MHz100mSTP/FTP
Cat84 pairs25Gbps2GHz30mSTP

*STP = جفت پیچ خورده محافظ

*FTP = جفت پیچ خورده فویل شده

سوئیچ PoE برای VoIP

مدل های پیشرفته تلفن های VoIP (Voice over Internet Protocol) به یک سوئیچ PoE برای ارتباط اتصال برق و داده شبکه نیاز دارند. PoE فناوری است که داده ها و برق را به طور همزمان از طریق کابل های اترنت ترکیب می کند. سوئیچ PoE نوعی سوئیچ شبکه است که از فناوری PoE پشتیبانی می کند. ابتدایی ترین نوع PoE IEEE 802.3af (PoE) است که توان 12.97 وات را برای دستگاه های برقی (PDs) فراهم می کند. سوئیچ های PoE به سه شکل وجود دارند: PoE/PoE+ و PoE++/HPoE. تلفن‌های VoIP معمولی به کمتر از ۷ وات برق نیاز دارند که می‌تواند از یک سوئیچ PoE با قابلیت PoE/PoE+ مشتق شود. با این حال، اگر می‌خواهید دستگاه‌های دیگر را به سوئیچ PoE متصل کنید، بهتر است سوئیچ PoE++/HPoE PoE را در نظر بگیرید. کابل ها هم مهم هستند. همانطور که PoE برق و داده را ارسال می کند، کابل همچنان مسی است. همانطور که قبلا ذکر شد، کابل باید حداقل  Cat5e یا بهتر باشد.

 

نوع poeIEEE standardتوان خروجیحداقل پاورکاربرد
PoEIEEE 802.3af15.4W12.97WVOIP phones
PoE+IEEE 802.3af30W25WIP cameras
PoE++IEEE 802.3bt60W51WLCDs, laptops
Ultra PoEIEEE 802.3bt100W71Whigh-speed HD security cameras

مدیا کانورتور PoE برای VoIP

مدیا کانورتور  PoE عمدتاً زمانی استفاده می شوند که تلفن های VoIP (پروتکل صوتی از طریق اینترنت) دور از سوئیچ اترنت و سوئیچ PoE قرار گرفته باشند. مبدل های رسانه ای PoE فاصله PoE را با تبدیل مس به فیبر و بالعکس افزایش می دهند. مبدل های رسانه ای PoE دارای یک یا دو پورت RJ-45 (10/100/1000BASE-T) و یک یا دو پورت فیبر (100BASE-X (SFP)، 1000BASE-X (ST, SC, SFP), 1000BASE-BX (SC) هستند. ، SFP)). فیبر فقط داده ها را منتقل می کند، بنابراین فیبر از طریق طبقات عبور می کند تا به مبدل های رسانه ای PoE برسد. سپس به کابل مسی UTP تبدیل می شود تا به تلفن VoIP متصل شود و هم برق و هم داده ارسال شود.

سوئیچ مدیریتی یا سوئیچ غیره مدیریتی برای VOIP

همه سوئیچ‌های شبکه غیره مدیریتی ، سوئیچ‌های PoE غیره مدیریتی ، و مدیا کانورتور PoE با مذاکره خودکار نرخ داده و حالت‌های دوطرفه، به‌صورت اتوماتیک کار می کنند. استفاده از آنها آسان است اما برای تلفن های VoIP کاربردی نیستند. مهم است که بتوانید هر پورت سوئیچ را مدیریت کنید. سوئیچ های اترنت مدیریت شده و سوئیچ های PoE مدیریت شده ابزارها و روش های مناسبی را برای نظارت بر شبکه و اولویت بندی کانال ها برای تغییر پهنای باند یا نرخ داده ارائه می دهند. این امکان کنترل ترافیک شبکه را فراهم می کند. تمام سوئیچ های اترنت مدیریت شده اریونت و سوئیچ های PoE مدیریت شده از قابلیت VLAN برای جداسازی ترافیک VoIP از سایر ترافیک داده ها در داخل شبکه  را پشتیبانی می کنند.

ویژگی CoS/QoS   اریونت برای شبکه های VoIP

ویژگی CoS/QoS در سوئیچ های مدیریتی اریونت موجود  است. CoS / QoS توانایی پیکربندی کلاس پروفایل های سرویس را فراهم می کند. کلاس خدمات (CoS) با نگاشت فریم های مشتری در هشت صف خروجی بر اساس استفاده از فیلد نقطه کد اولویت 3 بیتی (PCP) در تگ VLAN پشتیبانی می شود. فعال کردن ویژگی کیفیت خدمات (QoS) ترافیک صوتی با اولویت بالا را بر سایر ترافیک داده ها اولویت می دهد و مکالمه صوتی بدون وقفه را تضمین می کند.

راه حل های شبکه اریونت برای VoIP

کابل‌های فیبر نوری در دفاتر و اتاقک‌ها نصب می‌شوند، جایی که با مدیا کانورتور PoE   و سوئیچ‌های شبکه PoE که توسط منابع برق AC یا DC تغذیه می‌شوند، نقطه نهایی هستند. مدیا کانورتور PoE و سوئیچ‌های فیبر PoE تبدیل رسانه فیبر به مس، به علاوه PoE را از طریق کابل‌کشی UTP برای حداکثر 24 دستگاه PoE Powered Device (PDs) فراهم می‌کنند. مدیا کانورتور PoEو سوئیچ های PoE به طور خودکار سطح توان PoE مورد نیاز را با PD متصل شده بررسی می کنند و تشخیص می دهند که آیا دستگاه متصل PoE PD است یا خیر، بنابراین دستگاه های غیر PD نیز می توانند به طور ایمن  به سوئیچ شبکه poe متصل شوند.

راه حل voip

voip poe diagram