Education

سوئیچ شبکه poe چیست؟

poe switch topology

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

انتخاب سوئیچ poe برای دوربین های تحت شبکه

سوئیچ شبکه poe چیست؟امروزه بسیاری از شرکت و صنایع، سازمان ها  از سوئیچ  PoE برای دوربین های IP یا دوربین های مدار بسته برای سیستم های امنیتی و بر قراری ایمنی  استفاده می کنند. معمولاً برای سیستم های دوربین IP مختلف، انواع مختلفی از سوئیچ  شبکه PoE  استفاده می شوند. راهنمای زیر به شما  اطلاعاتی  در مورد نحوه انتخاب سوئیچ PoE مناسب برای سیستم دوربین های IP  می دهد.

 سوئیچ شبکه PoE چیست؟

PoE که مخفف power over Ethernet است، یک فناوری است که برای ساده کردن کابل کشی با ارسال همزمان برق و داده روی یک کابل اترنت مانند Cat5، Cat5e و Cat6 طراحی شده است.

سوئیچ های PoE معمولا دارای چندین پورت برای پشتیبانی از بیش از دو دوربین IP یا دوربین مدار بسته هستند. بنابراین، آنها می‌توانند دستگاه‌های PoE، از جمله دوربین‌های IP، دوربین‌های مدار بسته، رایانه‌ها، تلفن‌های VoIP و سایر تجهیزات مجهز به شبکه را تغذیه کنند.

در حال حاضر، سوئیچ‌ PoE معمولاً در سیستم‌هایی مانند سیستم‌های دوربین‌های امنیتی  گوشی های تلفن تحت شبکه و برخی از تجهیزاتی که قابلیت پشتیبانی از poe را دارند استفاده می‌شوند، نه تنها به این دلیل که کابل اترنت ارزان و آسان است،

بلکه به این دلیل که فناوری‌های PoE و IP از دوربین‌های با وضوح بالا پشتیبانی می‌کنند که کیفیت ویدیوی بهبودیافته‌ای را برای سیستم‌های دوربین IP ارائه می‌دهند.

سوئیچ PoE برای دوربین های IP یا دوربین های مدار بسته دستگاهی است که برای اتصال و تغذیه دوربین های IP از طریق کابل های اترنت استفاده می شود.

عملکرد اصلی یک سوئیچ PoE در یک سیستم دوربین IP این است که دوربین ها را به یک NVR (ضبط کننده ویدیوی شبکه) متصل می کند و داده ها (ویدئو و صدا) را برای ضبط در چنین دستگاهی ارسال می کند.

علاوه بر این، یک سوئیچ PoE با قدرت بیشتر می‌تواند دوربین‌های IP را که به آن نیاز دارند، تامین کند، زیرا مشکلات معمولی شامل از دست دادن ویدیو و عملکرد دوربین IP است که ممکن است ناشی از منبع تغذیه ناکافی دوربین‌های IP باشد.

تفاوت سوئیچ poe با معمولی

تنها تفاوت سوئیچ شبکه poe  با سوئیچ شبکه غیره  poe  در این اسنت که سوئیچ شبکه قابلیت تامین برق مورد نیاز دستگاه را از طریق همان سوئیچ شبکه دارد .

به طور خلاصه، مزایای استفاده از سوئیچ PoE برای سیستم های دوربین IP به شرح زیر است:

فاصله های  طولانی تر – دوربین های IP را می توان در مکان هایی با فواصل طولانی تر نصب کرد.

تعداد دستگاه های متصل بیشتر – دوربین های IP بیشتری را می توان به هم متصل کرد.

توان پاور خروجی بزرگتر – توان بیشتری را می توان برای دوربین های IP تامین کرد.

مدیریت  و دسترسی آسان تر – چراغ های فعالیت روی سوئیچ به عیب یابی دوربین های IP کمک می کند.

چگونه سوئیچ PoE را برای سیستم های دوربین IP انتخاب کنیم؟

پس از درک مزایای استفاده از سوئیچ های PoE برای سیستم های دوربین IP، شما را راهنمایی می کنیم که چگونه یک سوئیچ PoE مناسب برای سیستم دوربین IP خود انتخاب کنید. چند فاکتور مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

تعداد پورت سوئیچ PoE

اگر به دنبال سوئیچ PoE برای مکان هایی هستید که بیش از 4 دوربین IP نصب شده است، باید شماره پورت های آن را بررسی کنید، مانند سوئیچ 8 پورت PoE، سوئیچ 16 پورت PoE، سوئیچ 24 پورت PoE یا حتی سوئیچ PoE 48 پورت. تعداد پورت های یک سوئیچ PoE تا حد زیادی به تعداد دستگاه هایی که به سوئیچ شبکه PoE شما متصل می شوند و مصرف برق کلی دوربین های مداربسته  شما بستگی دارد.

ولتاژ منبع تغذیه سوئیچ PoE

بسیاری از دوربین های مدار بسته برق 12 ولت یا 24 ولت دارند. اگر به ولتاژ برق نامناسب وصل شود، دوربین IP به راحتی می تواند ب به سادگی از کار بیفتد. به عنوان مثال، اگر یک دوربین امنیتی 24 ولتی از منبع برق 12 ولتی تغذیه شود یا برعکس، این احتمال وجود دارد که دوربین مدار بسته سوخته یا دچار اختلال شود.

توان خروجی برق سوئیچ PoE

فاکتور مهم دیگری که باید در نظر گرفت حداکثر منبع تغذیه سوئیچ PoE است. توانایی سوئیچ شبکه PoE به دستگاه های متصل به برق تا حد زیادی با اندازه منبع تغذیه آن تعیین می شود که از کمی بالاتر از 50 وات تا بیش از 500 وات متغیر است. این توان انرژی مستقیماً بر میزان توانی که سوئیچ در هر پورت می تواند به دستگاه های متصل تحویل دهد تأثیر می گذارد.

اگر حداکثر منبع تغذیه همه دوربین‌های مداربسته شما بیشتر از توان برق سوئیچ PoE باشد، سوئیچ PoE برق کافی برای همه دوربین‌های IP شما را تامین نمی‌کند.

به عنوان مثال، یک سوئیچ 24 پورت PoE با منبع تغذیه 370 وات می تواند 24 دوربین IP با استاندارد IEEE802.3at (15.4 وات در هر پورت) را تغذیه کند در حالی که فقط می تواند 12 دوربین IP با استاندارد IEEE802.3at (30 وات در هر پورت) را تغذیه کند.

برای تعیین میزان توان موجود در هر پورت، می توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

حداکثر میانگین توان هر پورت = (حداکثر مصرف برق سوئیچ – قدرت سیستم سوئیچ)/تعداد پورت های PoE

حداکثر منبع تغذیه سوئیچ PoE

حداکثر منبع تغذیه سوئیچ PoE شما نیز اهمیت دارد. اگر حداکثر منبع تغذیه دوربین‌های امنیتی شما از سقف برق سوئیچ PoE شما بیشتر باشد، سوئیچ PoE برق کافی را برای همه دوربین‌های IP PoE، به‌ویژه دوربین‌های IP با زوم پان شیب (PTZ) تامین نمی‌کند. منبع تغذیه ناکافی دوربین های مدار بسته می تواند منجر به از دست رفتن ویدئو و عملکرد ضعیف دوربین IP شود.

ظرفیت پهنای باند سوئیچ PoE

دوربین های IP همچنین به اتصال شبکه ای نیاز دارند که توسط سوئیچ PoE جدا از ورودی برق ارائه می شود. انواع مختلفی از سوئیچ های شبکه PoE از نظر ظرفیت پهنای باند موجود است.

به عنوان مثال، سوئیچ‌ PoE اترنت سریع می‌توانند پهنای باند بین 10 تا 100 مگابیت بر ثانیه را به شما ارائه دهند، در حالی که سوئیچ‌های PoE گیگابیتی امکان استفاده از 1 گیگابیت بر ثانیه را دارند.

با یک سوئیچ گیگابیتی PoE، اتصال شبکه برای دوربین های مداربسته شما با مشکل مواجه نخواهد شد. همچنین به شما اطمینان می دهد که ویدیوهای دست نخورده و همچنین ضبط های صوتی را از دوربین ها دریافت خواهید کرد.

به غیر از آن، سوئیچ  PoE با ظرفیت بالا به شما این امکان را می دهند که دوربین های با کیفیت بهتری را در سیستم های خود نصب کنید، مانند دوربین های 2K یا 4K.

سوئیچ PoE مدیریتی یا غیره مدیریتی

تفاوت بین سوئیچ  PoE غیره مدیریتی و مدیریتی در این است که سوئیچ PoE غیره مدیرتی یک دستگاه plug-and-play بدون نیاز به راه اندازی است که نصب ان بسیار آسان است.

در حالی که یک سوئیچ PoE مدیریتی به شما امکان می دهد شبکه را مطابق با نیاز  خود پیکربندی کنید، نظارت و تجزیه و تحلیل بهتری از ترافیک شبکه ارائه می دهد و همچنین کنترل و تنظیم از راه دور توسط مدیر شبکه را ارائه می دهد که به شما اطلاعات بیشتری از وضعیت شبکه، شبکه متصل می دهد.

برای اکثر پروژه های کوچک ، یک سوئیچ PoE غیره مدیرتی متناسب با بودجه است و برای رفع نیازهای تغذیه دوربین های IP PoE کار می کند. اما برای پروژه های نظارتی بزرگ مانند کارخانه ها یا شرکت ها، سوئیچ شبکه PoE مدیریتی راه حل های شبکه انعطاف پذیرتری را ارائه می دهد.

چگونه دوربین های IP را به سوئیچ PoE متصل کنیم؟

برخی از کاربران تصور می کنند که اتصال یک دوربین IP به یک سوئیچ  شبکه  PoE بسیار پیچیده خواهد بود. در اینجا سوئیچ مدیریت شده گیگابیتی PoE 8 پورت اریونت را به عنوان مثال برای نشان دادن نحوه اتصال سوئیچ PoE به دوربین های IP در نظر می گیریم. در این تصویر انواع دوربین های IP، دوربین های مدار بسته، روترها و NVR (Network Video Recorder) به سوئیچ 8 پورت PoE متصل شده اند.

توپولوژی سوئیچ poe