Education

سوئیچ ریفر یا نیو ؟

recycling-trashcan-network-switch-

تجهیزات ریفر یا نیو ؟

ریفر دراصلاح به منظور ریفرش یا دوباره باز سازی شده می باشد.

سوئیچ ریفر در برخی از کشور ها به دلیل اینکه بازیافت تجهیزات الکترونیکی هزینه بردار بوده و مضر برای محیط زیست می باشند اقدام به فروش یا به زبان ساده تر ارسال این کالا به خارج از کشور می نمایند که متاسفانه با توجه به تحریمات و سایر مشکلات یکی از مقصدهای اصلی این محصولات ایران میباشد در اصل این فرایند به شکل هدفمند صورت میگیرد به صورتی که برخی از شرکت ها این را از زاویه مثبت نگاه میکنند که توانستند تجهیزات با ارزش را با قیمت ناچیز وارد کرده و  با شستشو برد و رنگ امیزی باکس ها  او توجیه این که این تجهیزات در کشور مبدا گران قیمت بوده و ما به قیمت مناسب ارایه می دهیم  کاربران را توجیه نموده و سود خوبی ببرند اما در در واقعیت این زباله ها به صورت هدفمند وارد می شود.سوئیچ ریفر

برخی از شرکت های بازرگانی اقدام به خرید محصولات ضایعاتی از کشور های خارجی می نمایند که این محصولات شامل انواع سوییچ سیسکو -روتر سیسکو-ماژول نوری سیسکو می باشند.

سوییچ ریفر

سوییچ ریفر

در ادامه در مورد سوالاتی در این موضوع که ذهن کاربران را درگیر کرده است می پردازیم.

ایا می توان به محصولات ریفر اعتماد کرد؟

از انجایی که قطعاتی الکترونیکی به کار رفته در برد های الکترونیکی شامل انواع چیپست،خارن،مقاومت،…..دارای طول عمر و عمر مفید می باشند معمولا عمر خود را گذرانده اند که برخی از شرکت ها اقدام به تعویض قطعات معیوب نموده اما در واقع عمر مابقی قطعات رو به پایان است و کارایی واقعی را ندارند.

ایا محصولات ریفر توسط شرکت سازنده اصلی پشتیبانی میگردد؟

در 90 درصد مواقع خیر زیرا شرکت های تولید کننده اصلی دارای سیستم رصد محصول بوده و  محصولات را بر اساس سریال و محل نصب در بانک اطلاعاتی خود دارند و در هنگام خروج از چرخه مصرف سریال محصول در لیست بلاک قرار میگیرد. یک نمونه از ان سوئیچ ریفر سیسکو و هواوی می باشد.

چرا برخی از سوییچ های ریفر قابل اپدیت می باشند؟

به دلیل اینکه برخی از شرکت های سوجو اقدام به تعویض حافظه فلش دستگاه نموده و محصول را به عنوان محصول اصلی به فروش می رسانند.

محصولات ریفر به چه صورت وارد کشور میشوند؟

با توجه به ممنوعیت واردات کالای دست دوم به کشور این محصولات به صورت قاچاق در انبار کشتی های تجاری در شرایط بد و رطوبت که برای محصولات الکترونیکی مضر می باشد وارد کشور میشود و توسط سودجویان بردها که دارای شوره بوده شستشو و قطعات معیوب را تعویض نموده  همچنین جعبه و کارتون مشابه محصول اصلی تهییه و رنگ امیزی مجدد و پک میگردد.

ایا می توان به محصولات ریفر دارای گارانتی اعتماد نمود؟

از انجایی که برخی از سودجویان جهت تشویق مشتری اقدام به تبلیغ گارانتی می نمایند اما در اصل بیشتر قسمت اصلی دستگاه که دارای عمر محدود تر می باشد پاور دستگاه می باشد که به بهانه های مختلف از گارانتی این بخش سر باز میزنند. سوئیچ ریفر

اریونت تولید کننده سوئیچ های شبکه مدیریتی و غیره مدیریتی ، poe  با توانمندی در رده صادراتی می باشد.

سوئیچ های  شبکه تولیدی اریونت