Education

سوئیچ صنعتی چیست؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

سوئیچ  اترنت صنعتی

سوئیچ  صنعتی به اترنت صنعتی نیز معروف هستند. در ابتدای طراحی ، سوئیچ شبکه الزامات کاربردی شبکه صنعتی را در نظر نمی گیرد. بنابراین ، هنگامی که تجهیزات شبکه در زمینه صنعتی مستقر می شوند ، پایداری سوئیچ تجاری در مواجهه با محیط کار سخت به شدت به چالش کشیده می شود. در این راستا ، شبکه با قابلیت اطمینان ، ثبات و امنیت بالا بعنوان زمان تبدیل شدن به یک ابزار انتقال تبدیل شده اند که می تواند با محیط های پیچیده صنعتی سازگار شده و استقرار شبکه اتوماسیون صنعتی را تسهیل کند.

در محیط های صنعتی، یک نیازی وجود دارد که باید سوئیچ ها نیازی مشخص آماده شوند. سوئیچ صنعتی علی الخصوص برای اتصالات متفاوت شبکه همچون توزیع انرژی در شعبه های الکتریکی و همچنین نظارت و کنترل عملکرد دوربین های امنیتی استفاده می شوند.

سوئیچ های اترنت صنعتی اتصال شبکه را بین محیط صنعتی و application های شرکت های کسب و کار فراهم می کندو برای استفاده صنعتی ساخته شده اند.سوئیچ صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند در دماهای بسیار بالا و موقعیت های سخت و در چند موقعیت مکانی از طبقات شرکت گرفته تا کنترل ترافیک دوام بیاورند و قرار بگیرند.

سوئیچ های صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که در سخت ترین محیط های کاری مقاومت کنند ، با خط تولید گسترده و تنظیمات پورت انعطاف پذیر برای پاسخگویی به نیازهای طیف گسترده ای از برنامه های کنترل صنعتی. با توسعه سریع قدرت ، متالورژی ، پتروشیمی ، حفاظت از محیط زیست ، حمل و نقل ، ساخت و ساز و سایر صنایع ، تقاضا برای سوئیچ های اترنت صنعتی نیز در حال افزایش است.

بنابراین ، مزایای سوئیچ های صنعتی در مقایسه با سوئیچ های تجاری PoE چیست؟ اریونت به عنوان تولید کننده سوئیچ PoE شما را با جزئیات معرفی می کند.

مزایای اصلی

1. استفاده از مواد اولیه درجه صنعتی

شبکه  صنعتی برای انتخاب قطعات دارای الزامات هستند و باید بتواننددرمحیط های سخت مقاومت کنند ، بنابراین می توانند خود را با محیط های صنعتی تطبیق داده و از کاربردهای صنعتی در محیط های سخت پشتیبانی کنند.

2. قابلیت رینگ ، لینک پشتیبان

سوئیچ های صنعتی به طور کلی دارای شبکه حلقه و پشتیبان سریع هستند و زمان اضافی سیستم می تواند کمتر از 50 میلی ثانیه باشد. اگرچه سوئیچ های تجاری PoE نیز می توانند شبکه های رینگ تشکیل دهند ، اما زمان خود ترمیمی بیش از 10 تا 30 ثانیه است که نمی تواند نیازهای محیط های صنعتی را برآورده کند.

3. عملکرد بالای ضد تداخل

سوئیچ های صنعتی دارای عملکرد ضد تداخل قوی هستند ، می توانند در محیط سخت الکترومغناطیسی کار کنند و از سطح حفاظتی بالایی در حفاظت از صاعقه ، ضد آب ، ضد خوردگی ، ضد ضربه ، ضد استاتیک و غیره برخوردارند ، در حالی که سوئیچ های PoE درجه تجاری هستند این ویژگی ها را ندارند.

4. سازگار با محیط دمای بالا

سوئیچ های صنعتی عموماً از یک پوشش فلزی چین دار برای اتلاف سریعتر حرارت و محافظت بیشتر استفاده می کنند. آنها در محدوده دمایی 40- تا 75+ درجه سانتی گراد به خوبی کار می کنند و می توانند به خوبی با دما و رطوبت پیچیده سازگار شوند. سوئیچ های تجاری PoE فقط می توانند در محدوده 0 تا 50 درجه سانتیگراد کار کنند ، که نمی تواند شرایط کار در آب و هوای سخت کار کنند.

5 ، طراحی منبع تغذیه اضافی

منبع تغذیه بخش بسیار مهمی از شبکه صنعتی است. قطع برق به طور کلی بیش از 35 درصد میزان خرابی تجهیزات را شامل می شود. برای جلوگیری از مشکل قطع برق ،  از افزونگی منبع تغذیه دوگانه برای اطمینان از عملکرد پایدار و قابل اطمینان استفاده می کنند. سوئیچ های تجاری PoE عموماً از منبع تغذیه تک منبع AC استفاده می کنند که برای محیط های صنعتی مناسب نیست.

6 ، عمر طولانی

سوئیچ های صنعتی از محلول های درجه صنعتی از مواد پوسته تا اجزای همراه استفاده می کنند ، بنابراین محصول دارای قابلیت اطمینان بیشتر و عمر طولانی تر است. عمر مفید بیش از 10 سال است ، در حالی که عمر مفید مدل  تجاری معمولی PoE 3-5 سال است.

هنگام خرید سوئیچ شبکه باید به چه نکاتی توجه کنم؟

عوامل اصلی در انتخاب تجهیزات شبکه صنعتی
1 ، قابلیت اطمینان

قابلیت اطمینان در محیط های صنعتی مهم است. عوامل مرتبط با قابلیت اطمینان محصول ، تحمل سخت افزار تجهیزات به محیط کار است: مانند محدوده دمای کار ، سازگاری الکترومغناطیسی EMC ، سطح حفاظت در برابر صاعقه ، حالت نصب و تغذیه ، طراحی بدون فن ، افزونگی ، تشخیص خطا و انعطاف پذیری و غیره. در توصیف پارامترهای محصول ، باید شرح مفصلی از محدوده دمای کار ، حفاظت الکترومغناطیسی و سطح حفاظت از صاعقه وجود داشته باشد.

2 ، زمان انتقال

انتقال داده های شبکه باعث تاخیر می شود. بنابراین ، اولین نکته برای انتخاب شبکه صنعتی ، تأخیر درگاه سوئیچ در هنگام ارسال فریم داده است. در یک سیستم کنترل اتوماسیون استاندارد کارخانه ، سیستم می تواند زمان پاسخ دهی بیش از 10 میلی ثانیه را تحمل نکند. بنابراین ، هنگام انتخاب سوئیچ ، تأخیر پورت سوئیچ نباید از 10μs بیشتر باشد.

3 ، سازگاری

سوئیچ های اترنت صنعتی و سایر اجزای اترنت صنعتی باید بتوانند با استفاده از پروتکل استاندارد TCP/IP ارتباط برقرار کنند. به هیچ وجه نباید بین دستگاه های اترنت صنعتی و دستگاه های تجاری اترنت ناسازگاری وجود داشته باشد. برای راه حل های مختلف صنعتی Field bus ، دستگاه های اترنت صنعتی باید دارای قابلیت ها و سازگاری مناسب باشند.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_carousel post_type=”arionet_product” taxonomy_category=”%d8%b3%d9%88%d8%a6%db%8c%da%86-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c” columns=”3″][/vc_column][/vc_row]