نمایش 1–12 از 45 نتیجه

ماژول فیبر نوریSFP چیست؟

 ماژول SFP مخفف کلمه های Small Form-Factor Pluggable است. به طور کلی یک sfp تبدیل سیگنال دیجیتال به سیگنال نوری بوده که داده ها را برای انتقال بر روی فیبر نوری اماده می نمایید.  تجهیزات زیادی با نام این ماژول به بازار ارایه شده که استفاده از آن موجب می شود سیگنال تقویت پیدا کند، بنابراین می توان گفت کاربرد ماژول SFP در حال حاضر بسیار گسترده است و کاربران در هر حالتی که بخواهند داده های خود را با کیفیت عالی و سرعت بالا انتقال دهند، از این ماژول استفاده می کنند. می توان گفت استفاده از این ماژول می‌تواند بیشتر به عنوان رابط بین تجهیزات مختلف و سایر بخشهای شبکه استفاده میگردد.

SFP را  گاهی با نام  Mini GBIC می شناسند که در اصل یک نوع (sfp)Transceiver قدیمی است، SFP و GBIC در واقع یک کاربرد دارند.

 همانطور که از نام Transceiver پیداست، به سیستمی  گفته می شود که برای (ارسال)Transmit و(گیرنده) Receive کردن سیگنال های نوری مورد استفاده می شود.  در صورت نیاز انتقال اطلاعات بر روی فیبر نوری حتما باید از ماژول های نوری sfp  استفاده نمایید.

مدل های معمول از  ماژول هایی نوری که دارای کاربرد بیشتری  در تجهیزات زیرساخت ارتباطی برای جهت ارسال اطلاعات بر روی  فیبر نوری به عنوان Transceiver مورد استفاده قرار می گیرند ماژول های XFP و SFP هستند. استفاده از انتقال های نوری در زیر ساخت باعث افزایش سرعت و کیفت در شبکه میگردد.

تفاوت بین  ماژول های نوری SFP و SFP+ و XFP
+sfp چیست؟

مدل های SFPحداکثر توان انتقال اطلاعات تا پهنای باند ۴.۲۵ Gbps را  دارند و در صورت نیار به پهنای باند بیشتر باید از مدل +sfp  استفاده نمود تا سرعت 100 Gbps پشتیبانی می‌کند؛ در حقیقت SFP+ نسخه دیگیری از SFP است که از لحاظ سایز و شکل ظاهری مشابه می باشند.

تفاوت  بین SFP و SFP+

 سوییچ های دارای اسلات فیبر هر دو ماژول SFP و SFP+ را پشتیبانی می‌کنند. زیرا دو ماژول از نظر اندازه و شکل ظاهری یکسان هستند و تفاوت انها در پهنای باند و به اصطلاح سرعت ارسال  اطلاعات می باشد.

ماژول نوری XFP

XFP مخفف عبارت ۱۰Gigabit small Form Factor pluggable و دارای  استاندارد XFP MSA است.

تفاوت ماژول فیبر نوریSFP و ماژول فیبر نوری XFP عبارتند از:

 ماژول SFP کوچکتر از  XFP است. در اصل دستگاهای قدیمی دارای اسلات xfp  می باشند و در سیستم های جدید از +sfp  استفاده میگردد.

تولید ماژول  فیبر نوری sfp

امروزه sfp جز اجزا اصلی یک شبکه فیبر نوری می باشند که شرکت های مختلفی طبق استاندارهای جهانی این محصول را تولید می نمایند .فناوری ارتباطات اریونت اولین تولید کننده ماژول فیبر نوری در ایران می باشد که طیف وسیعی از این مدل ماژول ها را تولید می نماید که با تمام برند های موجود در بازار سازگاری دارند .

 اریونت یک تولید کننده ماژول فیبر نوری است که طیف گسترده ای از خدمات را به مشتریان ارائه می دهد. اریونت علاوه بر تولید ماژول فیبر نوری با کیفیت بالا، اطلاعاتی را در مورد قیمت و راه حل  ارائه می دهد.علاوه بر این، اریونت تحویل به موقع را برای اطمینان از رضایت مشتری در اولویت قرار می دهد. برای کسانی که علاقه مند به خرید عمده هستند، اریونت گزینه های عمده فروشی و کاتالوگ محصولات را برای انتخاب ارائه می دهد.