Education

پارامترهای مهم انتخاب ماژول های نوری SFP

پارامترهای  زیر بر عملکرد اجزای داخلی بسته بندی شده در داخل SFP ، عمدتا زیر مجموعه نوری فرستنده  (TOSA) و زیر مجموعه نوری گیرنده (ROSA) متمرکز است. هنگامی که داده ها  به TOSA می رسد ، سیگنال از الکتریکی به نوری تبدیل می شود. سپس ، TOSA اطلاعات را ارسال و منتقل می کند. در جهت مخالف (سمت گیرنده) ، سیگنال نوری به ROSA می رسد ، که در اصل یک دیود نوری است. ROSA سیگنال را از نوری به الکتریکی تبدیل می کند و در نهایت ، این سیگنال بار دیگر به سیستم  تزریق می شود.

توان خروجی SFP

قدرت نوری TX و RX برای اطمینان از ارتباط صحیح . کارکرد  فرستنده و گیرنده بسیار مهم است و با استفاده از دستگاه اندازه گیری قدرت نوری اندازه گیری می شود. تنها زمانی که توان نوری فرستنده و گیرنده در آستانه های مورد نظر قرار دارد ، فاصله انتقال تضمین می شود.

طول موج SFP

تأیید طول موج طول موج مرکزی انتشار لیزر را اندازه گیری می کند و توسط موج سنج یا تجزیه کننده طیف نوری (OSA) انجام می شود. دقت طول موج مورد نیاز 20 ± است. هنگام بررسی طول موج در فرستنده گیرنده ، آزمایشها در دماهای مختلف انجام می شود تا نحوه رفتار فرستنده گیرنده در محدوده دمای مورد نظر را آزمایش کند. این مهم است زیرا اجزای نوری به تغییرات دما بسیار حساس هستند.