Education

ماژول فیبر نوری SFP صنعتی

ماژول فیبر نوری SFP صنعتی چیست؟

ماژول فیبر نوری SFP صنعتی نوعی ماژول فیبر نوری است که به طور خاص برای کاربردهای اترنت صنعتی طراحی شده است. چندین ویژگی و مزیت مهم از جمله

طراحی مستحکم که می تواند دماهای بالا، لرزش و شوک را تحمل کند
محدوده دمای عملیاتی گسترده (-40 تا 85 درجه سانتیگراد)
قابلیت اطمینان بالا
عمر طولانی
این ویژگی‌ها، ماژول فیبر نوری SFP صنعتی را برای کاربرد در محیط‌های سخت صنعتی ایده‌آل می‌سازد.

در مقابل، ماژول فیبر نوری SFP تجاری معمولی فقط دمای عملیاتی 0 تا 70 درجه سانتیگراد را پشتیبانی می کند و برای کاربردهای صنعتی نامناسب است.

سناریوی کاربردیماژول فیبر نوری SFP صنعتی چیست؟

ماژول فیبر نوری SFP درجه صنعتی برای استفاده در محیط‌های سخت و کاربردهای حیاتی که قابلیت اطمینان ضروری است، طراحی شده‌اند. آنها معمولاً در اتوماسیون صنعتی، حمل و نقل، مدیریت انرژی، انرژی های تجدیدپذیر، شبکه هوشمند و کاربردهای نظامی استفاده می شوند.

ماژول فیبر نوری SFP صنعتی اریونت در طیف گسترده‌ای از عوامل شکل و نرخ داده تولید می شوند و از پروتکل‌های متعددی از جمله اترنت، کانال فیبر، SDH/SONET و CPRI/OBSAI پشتیبانی می‌کنند.

مشخصات فنی و پارت نامبر مازول های صنعتی اریونت

 

155M Industrial SFP622M Industrial SFP1.25G Industrial SFP2.5G Industrial SFP
AR-XXGRBAR-XXGRBAR-XXGRBAR-XXGRB
850nm
1310nm
1550nm
850nm
1310nm
1550nm
850nm
1310nm
1550nm
850nm
1310nm
1550nm
Max 180kmMax 180kmMax 180kmMax 180km
MMF, SMFMMF, SMFMMF, SMFMMF, SMF
LCLCLCLC
YesYesYesYes
-40°C to 85°C (Industrial Grade)-40°C to 85°C (Industrial Grade)-40°C to 85°C (Industrial Grade)-40°C to 85°C (Industrial Grade)
-40°C to 85°C-40°C to 85°C-40°C to 85°C-40°C to 85°C
YesYesYesYes
بازار جهانی فرستنده گیرنده SFP صنعتی

بازار جهانی ماژول فیبر نوریSFP صنعتی به سرعت در حال رشد است. این به دلیل افزایش تقاضا برای شبکه های پرسرعت در کاربردهای صنعتی است. ماژول فیبر نوری SFP صنعتی به طور خاص برای استفاده در کاربردهای صنعتی طراحی شده اند. آنها و می توانند شرایط محیطی سخت را تحمل کنند.

مقایسه SFP صنعتی با  SFP تجاری، تفاوت چیست؟

جدول زیر تفاوت بین SFP صنعتی و SFP تجاری را نشان می دهد.

پارامترماژول نوری تجاریماژول نوری صنعتی
دمای کارکرد0°C to 70°C (Commercial Grade)-40°C to 85°C (Industrial Grade)
شرایط اضطراری کارکرد-40°C to 85°C-40°C to 85°C
قیمتLowHigh
طرفدارنMore supplier
Low cost
More product options
Fast shipping
Industrial temperature for
better performance
نقاط قوت و ضعفUnsuitable for industrial applicationFewer supplier
High cost
Fewer product options
Long lead time
کاربردCommercial Ethernet, indoor networksIndustrial Ethernet and other Industrial automation, outdoor networks

چرا به یک ماژول فیبر نوری SFP صنعتی نیاز دارید؟
اگر به دنبال استفاده از یک ماژول فیبر نوریSFP در محیط صنعتی هستید، باید مطمئن شوید که یک ماژول فیبر نوری SFP صنعتی دریافت می کنید. اینها برای مقاومت در برابر شرایط سخت تری که در بسیاری از محیط های صنعتی وجود دارد طراحی شده اند.

ماژول فیبر نوری SFP صنعتی معمولاً از مواد مقاوم ساخته می‌شوند که می‌توانند در برابر لرزش، شوک و دماهای شدید مقاومت کنند. آنها همچنین ممکن است دارای ویژگی های اضافی مانند حفاظت EMI پیشرفته باشند.

یک ماژول فیبر نوری SFP صنعتی بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که دستگاه شما می تواند حتی در چالش برانگیزترین شرایط صنعتی به طور قابل اعتماد کار کند.

اگر مطمئن نیستید که آیا به یک ماژول فیبر نوری SFP صنعتی یا استاندارد نیاز دارید، با واحد فنی اریونت مشورت کنید.ما می توانیم بهترین انتخاب را برای ارتباط  خاص به شما پیشنهاد کنیم.

چگونه یک ماژول فیبر نوری SFP صنعتی مناسب را انتخاب کنیم؟

1. سازگاری را بررسی کنید
سازگاری اولین چیزی است که باید به آن فکر کنید. باید اطمینان حاصل کنید که ماژول فیبر نوری که انتخاب می کنید با تجهیزات شبکه شما سازگار است.

2. نرخ داده خود را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب یک ماژول فیبر نوری SFP صنعتی، یکی از مهمترین مواردی که باید در نظر بگیرید نرخ داده شما است. مطمئناً، می‌توانید ماژول فیبر نوری با داده‌های پایین‌تر انتخاب کنید، اما احتمالاً نمی‌تواند با خواسته‌های شبکه شما مطابقت داشته باشد و در نهایت باید جایگزین شود. از سوی دیگر، انتخاب یک ماژول فیبر نوری با نرخ داده بسیار بالا، هدر دادن پول خواهد بود.

این بستگی به سوئیچ یا پلت فرم دستگاه شما دارد، اما باید مطمئن شوید که نرخ دادهماژول فیبر نوری نیازهای سوئیچ شما را برآورده می کند.

3. طول موج خود را انتخاب کنید.

بسته به سرعت داده و فاصله مورد نیاز، باید در مورد طول موج خاصی برای برنامه خود تصمیم بگیرید. به عنوان مثال، ارتباط با برد کوتاه ممکن است فقط به فناوری 850 نانومتری VCSEL نیاز داشته باشند، در حالی که ارتباط با برد بلندتر ممکن است به لیزرهای FP 1310 نانومتری نیاز داشته باشند. همچنین یک ارتباط خاص مانند سیستم DWDM وجود دارد که از CWDM یا DWDM SFP استفاده می کند.

رایج ترین طول موج ها 850 نانومتر، 1310 نانومتر و 1550 نانومتر هستند. مطمئن شوید که طول موج مناسبی را انتخاب کنید که با سیستم شما سازگار باشد.

4. فاصله انتقال را در نظر بگیرید

در نهایت، باید فاصله انتقال مورد نیاز برای برنامه خود را در نظر بگیرید.

فواصل انتقال می تواند تا چند ده متر برای کاربردهای کوتاه دست باشد. با این حال، فواصل انتقال می تواند بیش از 160 کیلومتر برای کاربردهای دوربردتر باشد. همچنین SFP های صنعتی وجود دارند که به صراحت برای کاربردهای طولانی مدت طراحی شده اند و می توانند داده ها را در فواصل بسیار طولانی انتقال دهند.

چرا فرستنده و گیرنده های SFP صنعتی اریونت؟
نمونه کارها جامع:

اریونت طیف گسترده ای ازماژول فیبر نوری صنعتی را برای پشتیبانی از ارتباطات شبکه های صنعتی و پخش ویدئو در فواصل طولانی ارائه می دهد. این دسته شامل ماژول فیبر نوری صنعتی 155 مگابیت بر ثانیه، 622 مگابیت در ثانیه، 1.25 گیگابیت بر ثانیه، 2.5 گیگابیت بر ثانیه و 3G SFP می باشد.
قیمت پایین:

فرستنده‌های SFP صنعتی اریونت برخی از قیمت‌های پایین بازار هستند. این باعث می شود آنها ارزش زیادی برای کسب و کار شما داشته باشند و می توانید با خرید عمده در هزینه خود صرفه جویی کنید.

کیفیت بالا:

فرستنده‌های SFP صنعتی اریونت برای مطابقت با استانداردهای MSA برای عملکرد و قابلیت اطمینان طراحی شده‌اند. شما می توانید به آنها اعتماد کنید تا در تنظیمات مختلف بهترین عملکرد را داشته باشند.

راه حل های انعطاف پذیر:

اریونت طیف گسترده ای از ماژول فیبر نوری SFP صنعتی و کابل های فیبر مرتبط را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد سیستم خود را دقیقاً همانطور که به آن نیاز دارید پیکربندی کنید. این حداکثر نیازهای برنامه های مختلف را فراهم می کند.

ارسال و تحویل سریع:

اریونت ارسال و تحویل سریع را ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که ماژول فیبر نوریخود را به سرعت دریافت می کنید.