راه حل

سیستم حفاظت از خطوط نوری

olp

 

ویژگی شبکه انتقال نوری مستلزم آن است که خطوط انتقال نوری و تجهیزات انتقال نوری باید از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار باشند. امنیت شبکه انتقال نوری به هسته اصلی اپراتورها در تمام سطوح تبدیل شده است.

با این حال، در شبکه های فعلی، مشکلاتی مانند آسیب فیبر نوری، قطع شدن خط، خاموش شدن تجهیزات و همچنین خطای برد و غیره به طور جدی بر پایداری شبکه انتقال تأثیر می گذارد که باعث قطع خدمات به مشتریان، مشاغل و تأثیرات اپراتورهای ISP می شود. فشار بر پرسنل فنی ، بنابراین وجود یک مکانیسم حفاظتی قوی برای شبکه بسیار مهم است.

راه حل ها
سیستم OLP ARioonet می تواند نظارت در زمان واقعی فیبرهای نوری اولیه و ثانویه را ارائه دهد که به طور موثر از بلوک همزمان دو فیبر نوری جلوگیری می کند. در صورت از دست دادن سیگنال یا سطح سیگنال پایین زیر یک مقدار آستانه در فیبر l اصلی، سیستم به طور خودکار به فیبر نوری ثانویه موجود که مسیر پشتیبان نیز نامیده می‌شود تغییر می‌کند تا از اتصال سرویس اطمینان حاصل شود.

سیستم OLP ARioonet شامل حالت‌های حفاظتی مختلف 1:1، 1+1، BIDI و BP است که می‌تواند الزامات سناریوهای مختلف برنامه را برآورده کند.

(1) OLP 1:1 (TX اسپلیتر است، RX سوئیچ نوری است)

olp

line pro

OLP 1:1 حالت انتقال انتخابی و دریافت انتخابی را اتخاذ می کند. ویژگی های کلیدی عبارتند از افت ورودی کوچک، سوئیچینگ سریع و پشتیبانی از نظارت بر خط ثانویه. این می تواند عمدتاً برای شبکه انتقال اصلی / محلی و مشتریان خطوط خصوصی قابل استفاده باشد.

(2) OLP 1+1 (TX و RX سوئیچ نوری است)

olp protection 1+1

OLP1+1 حالت انتقال دوگانه و دریافت انتخابی را اتخاذ می کند. ویژگی های کلیدی سوئیچینگ سریع، هزینه کم، اما از دست دادن زیاد درج است. این برای مشتریان مسافت کوتاه با مازاد خط زیاد قابل استفاده است.

(3) OLP BIDI

olp bidi

sulotion olp bidi

حالت کار BIDI ارسال دوگانه و دریافت انتخابی است. حفاظت از خط نوری با روش های انتقال دو طرفه روی فیبر نوری منفرد محقق می شود. این به طور عمده برای سناریوهایی که منابع فیبر نوری با مقدار محدودی وجود دارد قابل استفاده است.

(4) OBP (محافظت از دستگاه)

OBP( Protect Device)

OBP یک دستگاه حفاظت بای پس است که عمدتا برای محافظت از دستگاه استفاده می شود. هنگامی که سیگنال نوری دستگاه وجود ندارد یا خاموش می شود، به طور خودکار دستگاه را دور می زند تا از ارتباط عادی اطمینان حاصل شود. دستگاه ARioo OBP  با ویژگی های افت ورودی کوچک و سوئیچینگ سریع است.

در یک کلمه: OLP 1+1 از فیبر محافظت کنید و معمولاً از فاصله کوتاه و میانی استفاده کنید. OLP 1:1 از فیبر محافظت کنید. می تواند از هر فاصله ای استفاده کند. OLP BIDI از فیبر محافظت می کند.