راه حل

راه حل 5G برای موبایل

5g passive dwdm

با استقرار 5G، توجه بیشتری به ساخت شبکه حمل 5G معطوف شده است. به عنوان بخش مهمی از شبکه بک هاول موبایل، انتخاب راه حل انتقال پیشروی 5G به طور مستقیم بر سرمایه گذاری و کارایی ساخت اپراتورها تأثیر می گذارد.

از منظر منابع فیبر نوری، تعداد ایستگاه های پایه ساخت و ساز 5G  در مقایسه با دوره 4G دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت. اگر فقط از حالت درایو مستقیم فیبر نوری استفاده شود، باعث فشار بیشتر بر روی کابل فیبر نوری شبکه موجود می شود. ارسال 5G شامل تعداد زیادی Du (واحد توزیع شده) / AAU (واحد آنتن فعال) است. در نصب، باز کردن و ارتقاء این تجهیزات باید به راندمان نگهداری و هزینه محصولات باربر توجه شود. بنابراین، تجزیه و تحلیل راه حل fronthaul برای کمک به اپراتورها برای کاهش هزینه های ساخت و نگهداری fronthaul 5G و بهبود کارایی استقرار و بهره برداری ضروری است.

5G fronthaul الزامات سخت گیرانه تری را برای پهنای باند و تاخیر شبکه حمل ارائه می کند. در حال حاضر، رابط eCPRI 25 گیگابیت بر ثانیه ترجیح داده می شود و تأخیر باید کمتر از 100 میکرو ثانیه باشد.

 

راه حل

مشابه WDM غیرفعال، نظارت بر مدیریت شبکه و عملکردهای حفاظت لایه نوری بر اساس حفظ هزینه WDM غیرفعال انتها به انتها اضافه شده است.

تجهیزات جانبی DU با حفاظت لایه نوری و سوئیچینگ خودکار فعال هستند. قطع برق تجهیزات تنها بر مدیریت شبکه تأثیر می گذارد اما بر سرویس تأثیر نمی گذارد.

ساختار مدولار، 1:6/1:12/1:18 اختیاری، پیکربندی انعطاف پذیر واحدهای عملکردی.

سناریوی کاربردی

DU استقرار متمرکز در مقیاس کوچک یا مناطق محدود منابع فیبر.

بدون برق برای سیستم از راه دور با قابلیت استقرار در فضای باز. Mux/demux غیرفعال را می توان همراه با AAU برای رسیدگی به خدمات تک ایستگاهی مستقر کرد، یا می تواند در محل تقاطع نوری برای همگرایی خدمات چند ایستگاهی مستقر شود.

 

5g passive dwdm

sulotion 5g passive dwdm

راه حل
ماژول های فیبر نوری رنگی در سمت AAU و DU برای اتصال یکدیگر بر اساس WDM غیرفعال استفاده می شوند.

صرفه جویی قابل توجه در فیبرها با کانال های اختیاری 6/12/18/24/48

مشابه درایو مستقیم نوری با پهنای باند بالا و تاخیر کم.

راه حل منفعل است. استفاده از آن ساده و استقرار سریع است.

سناریوی کاربردی

عمدتاً برای سناریوی شبکه C-RAN نقطه به نقطه مورد نیاز است.

بدون برق برای سیستم از راه دور با قابلیت استقرار در فضای باز. Mux/demux غیرفعال را می توان همراه با AAU برای رسیدگی به خدمات تک ایستگاهی مستقر کرد، یا می تواند در محل تقاطع نوری برای انتقال مستقر شود.