Education

FEF و LFP در مدیا کانورتور چیست؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

FEF و LFP در مدیا کانورتور چیست؟

مبدل های اترنت به فیبر معمولاً به صورت جفت استفاده می شوند تا شبکه های مبتنی بر مس بتوانند در یک توپولوژی فیبر ارتباط برقرار کنند ، بنابراین فاصله انتقال را افزایش می دهند. اما ، در شبکه مدیا کانورتور ، اگر فیبر یا پیوند مس از یک طرف خراب شود ، دستگاه در طرف دیگر حتی اگر هیچ داده ای منتقل نشده باشد ، به کار خود ادامه می دهد و خطایی را به مدیر سیستم گزارش نمی کند. عملکردهای FEF و LFP در مدیا کانورتور این مشکل را کاملا حل می کند.

شبکه مدیا کانورتور

نصب مدیا کانورتور

 

FEF در مدیاکانورتور فیبر نوری

FEF نشان دهنده گسل Far End است. این یک پروتکل سازگار با استاندارد IEEE 802.3u برای تشخیص خطاهای پیوند داده از راه دور در یک شبکه است. با استفاده از عملکرد FEF در مبدل رسانه ، برای مدیر شبکه بسیار آسان است که عیب های پیوندهای مبدل فیبر رسانه را تشخیص دهد. وقتی خطای فیبر پیوند شناسایی شد ، مبدل رسانه در این سمت سیگنال خطای بسیار دور را از طریق اتصال فیبر منتقل می کند تا در انتهای دیگر مبدل رسانه دیگر را از وقوع خطا مطلع کند. سپس ، هر دو پیوند مسی متصل به پیوند فیبر به طور خودکار قطع می شوند. با استفاده از مبدل فیبر FEF ، می توان عیب موجود در پیوند را تشخیص داد و بلافاصله عیب یابی کرد ، با قطع پیوند ناموفق و ارسال خطای انتهایی به مبدل رسانه ، از انتقال داده به پیوند خراب جلوگیری می کند.

عملکرد FEF درمدیاکانورتور

1. اگر خطایی در انتهای اتصال فیبر RX رخ دهد ، FEF خطا را تشخیص می دهد.

خطا مدیا کانورتور

 

2. سپس Media Converter A خطای بسیار ناچیزی را به Media Converter B ارسال می کند تا اطلاع دهد که خطایی در انتهای RX رخ داده است که انتقال فیبر TX مبدل تبدیل A را غیرفعال می کند.

fef

عیب یابی مدیا کانورتور

 

LFP در مدیا کانورتور

LFP (Link Fault Pass Through) به این معنی است که خطای پیوند مدیا کانورتور در یک طرف (سمت محلی) به مبدل رسانه در طرف دیگر (سمت دور) منتقل می شود. این برای نظارت بر پیوندهای مس متصل به مبدل های رسانه از دستگاه محلی استفاده می شود. هنگامی که یک پیوند مس خراب شود ، مبدل رسانه حالت خرابی را در کل پیوند عبور داده و پیوند فیبر میانی و پیوند مس را در انتهای مخالف پایین می آورد. بنابراین عملکرد LFP در مبدل رسانه می تواند بلافاصله مشکل پیوند را برای مدیران شبکه هشدار دهد و یک راه حل کارآمد برای نظارت بر شبکه ارائه دهد که می تواند تلفات ناشی از مشکل پیوند را به حداقل برساند.

یادداشت:

اگر می خواهید عملکردهای FEF و LFP را در مدیا کانورتور فعال کنید ، حتماً از مبدل های اترنت به فیبر به صورت جفت استفاده کنید و هر دو دستگاه باید از FEF و LFP پشتیبانی کنند. علاوه بر این ، یادتان باشد که مارک و مدل مشابهی را برای دو طرف اتصال انتخاب کنید

.[/vc_column_text][vc_column_text]

محصولات مرتبط

[/vc_column_text][us_carousel post_type=”arionet_product” taxonomy_category=”%d9%85%d8%a8%d8%af%d9%84-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d9%81%db%8c%d8%a8%d8%b1-%d9%86%d9%88%d8%b1%db%8c” columns=”3″ title_size=”محصولات مرتبط” carousel_arrows=”1″ carousel_autoplay=”1″ carousel_interval=”4″][/vc_column][/vc_row]