Education

تست ماژول فیبر نوری sfp

sfp module test
تست sfp

ماژل فیبر نوری بخش مهمی از شبکه فیبر نوری هستند. آنها در حال تبدیل و هدایت نور نوری از طریق کابل های نوری هستند. آنها از دو قسمت اصلی فرستنده و گیرنده تشکیل شده اند. وقتی صحبت از نگهداری و عیب یابی می شود ، بسیار مهم است که بتوانیم تست sfp را پیش بینی ، آزمایش و پیدا کنیم که مشکل در کجا ممکن است رخ دهد یا قبلاً رخ داده است.

گاهی اوقات اگر اتصال به نسبت خطای بیت مورد انتظار نرسد ، در نگاه اول نمی توانیم تشخیص دهیم که کدام قسمت از اتصال باعث ایجاد مشکل شده است.

ممکن است کابل ، گیرنده ، گیرنده یا هر دو باشد. به طور کلی مشخصات باید تضمین کند که هر گیرنده ای معمولاً با هرگونه فرستنده بدترین حالت کار می کند و برعکس هر فرستنده سیگنالی با کیفیت کافی برای دریافت توسط بدترین گیرنده ارائه می دهد. تعریف بدترین معیارها اغلب قسمت سختی است. با این حال به طور کلی چهار مرحله در تست sfp وجود دارد.

وقتی صحبت ازتست sfp می شود ، آزمایش شامل آزمایش طول موج و شکل سیگنال خروجی است. دو مرحله برای آزمایش فرستنده وجود دارد:

خروجی نوری sfp باید با کمک چندین معیار کیفیت نوری مانند آزمایش ماسک ، دامنه مدولاسیون نوری (OMA)
آزمایش با دیاگرام چشم که متداول ترین روش برای تست sfp و مشاهده شکل موج فرستنده و ارائه اطلاعات در مورد عملکرد کلی فرستنده است. در نمودار چشم ، تمام ترکیب الگوهای داده بر روی یک محور زمانی مشترک روی هم قرار می گیرند ، معمولاً عرض آنها کمتر از دو بیت است.

آزمایش قسمت دریافت کننده بخش پیچیده تری از فرایند است ، با این حال دو مرحله برای تست sfp نیز وجود دارد:

بخش اول تست  sfp آزمایش تأیید این است که گیرنده می تواند سیگنال با کیفیت پایین را دریافت کرده و آن را تبدیل کند. این کار با ارسال نور نوری با کیفیت پایین به گیرنده انجام می شود. از آنجا که این یک سیگنال نوری است ، باید با استفاده از اندازه گیری های jitter و توان نوری کالیبره شود.
بخش دیگرتست sfp، آزمایش ورودی الکتریکی گیرنده است. در این مرحله ، سه دسته آزمایش باید انجام شود: آزمایش ماسک چشم برای اطمینان از باز شدن چشم به اندازه کافی بزرگ ، آزمایش تکان دادن

برخی از عوامل شکل ، به عنوان مثال گیرنده های +sfp ، برخی از آزمون های مهم را تعریف می کنند. این آزمایش ها حیاتی  برای تست sfp هستند و در جدول زیر نشان داده شده است:
Test/MeasurementRecommended signal typeThreshold
Min.TargetMax.Unit
AC common mode voltage tolerancePRBS3115mV
Single-ended input voltage tolerancePRBS31-0.34V
Total jitterPRBS310.28UI (p-p)
Output AC common-mode voltagePRBS3115mV
Data dependent jitterPRBS90.1UI (p-p)
Uncorrelated jitterPRBS90.023UI (RMS)
Eye-mask hit ratioPRBS31X1= 0.12UI; X2= 0.33UI; Y1= 95mV; Y2= 350mV

تست sfp ماژول فیبر نوری یک کار پیچیده و حیاتی است تا اطمینان حاصل شود که همیشه در حداکثر عملکرد کار می کند. حتی ابتدایی ترین تست ماسک چشم امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و برای اطمینان از عملکرد فرستنده کافی است. در تست sfp آزمایش گیرنده یک فرایند پیچیده تر است ، اما آزمایش آن با استفاده از سیگنال های پیچیده “استرس” به دلیل نتایج دقیق رایج تر می شود.

[/vc_column_text][vc_column_text]محصولات مرتبط[/vc_column_text][us_carousel post_type=”arionet_product” taxonomy_category=”1-25g,10g-xfp,%d9%85%d8%a7%da%98%d9%88%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%b1%db%8c-sfp” columns=”3″ title_size=”محصولات مرتبط” carousel_arrows=”1″ carousel_autoplay=”1″ carousel_interval=”4″][/vc_column][/vc_row]