نمایش 1–12 از 20 نتیجه

پچکورد فیبر نوری چیست

پچ کورد فیبر نوری معمولاً به فیبر نوری با کانکتورهای اتصال در دو انتها اشاره دارد که عمدتاً بین تجهیزات و تجهیزات برای ایفای نقش اتصال  استفاده می شود. توجه اولیه هنگام انتخاب یک پچکورد فیبر نوری این است که چگونه کانکتور فیبر پچ کورد مناسب را انتخاب کنید. ده ها نوع رابط پچ کورد وجود دارد، اما در حال حاضر پرکاربردترین آن ها SC، LC، ST، FC، MPO/MTP  هستند. انواع رابط های مختلف روش ها و ویژگی های کاربردی متفاوتی دارند. هنگام خرید پچ کورد فیبر، با توجه به ویژگی های رابط های مختلف، مناسب را انتخاب کنید. (هنگام انتخاب نوع  پچکورد فیبر، لطفاً توجه داشته باشید که کانکتور پچکورد فیبر باید با رابط های  دستگاه ها در دو انتها سازگار باشد. برای مثال، اگر دو دستگاه، رابط دستگاه A SC است و رابط دستگاه B LC است، سپس دو دستگاه باید به هم وصل شوند، لازم است سیم فیبر پچ رابط SC/LC را انتخاب کنید.

مشخصات پچکورد فیبر نوری

رابط LC، مربعی، همچنین به نام لیلا  جهت اتصال به ماژول فیبر نوری SFP، اندازه پین 1.25 میلی متر، نیمی از SC، FC، اندازه کوچک است، بنابراین هنگام نصب تجهیزات فشرده به طور گسترده استفاده می شود. رابط سیم مسیر فیبر نوری LC به طور کلی در کابل های نوری 1.6mm/2.0mm و 3.0mm استفاده می شود.

رابط SC، مربعی بزرگ ، که سارا نیز نامیده می شود.، اغلب به عنوان یک اتصال دهنده برای اتصال ماژول های فیبر نوری GBIC استفاده می شود، نیازی به چرخش ندارد، نصب سریع و راحت است. اما به راحتی خراب می شود یا در می اید، ناپایدار است.. بیشتر در روترها و سوئیچ ها استفاده می شود و اغلب برای شبکه های عمومی مناسب است.

رابط FC، گرد با نخ، با گیره بسته شده است. روش اتصال دست و پا گیر است و زمان زیادی می طلبد، اما طول عمر بالایی دارد و ضد گرد و غبار است. بیشتر در جعبه  توزیع جانبی OCDF/ODF استفاده می شود

رابط ST، ساختار سرنیزه دایره ای فلزی، سرنیزه پس از قرار دادن پلاگین به صورت نیم دایره ثابت می شود، اغلب در تجهیزات شبکه چند حالته ه) استفاده می شود. (برای اتصال 10Base-F، کانکتور معمولا از نوع ST است. اغلب در فریم های توزیع فیبر نوری استفاده می شود)

رابط MPO/MTP، این یک رابط فشار کش، آسان برای استفاده است، MTP یک نسخه ارتقا یافته از MPO و یک کانکتور چند هسته ای است. این نوع رابط عمدتاً برای اتصال انتقال با سرعت بالا، مانند تقسیم فیبر نوری، 40G، 100G، QSFP+ و سایر برنامه های اتصال داخلی تجهیزات فرستنده گیرنده نوری استفاده می شود که می تواند اتصالات با چگالی بالا بین دستگاه های شبکه استفاده میشود..

صفحه انتهایی فرول پچ کورد فیبر نوری معمولاً به ساختارهای مختلف آسیاب می شود که به سه نوع PC، APC و UPC تقسیم می شود تا تماس موثر و کاهش تلفات افزایش یابد. کانکتورهای APC معمولا سبز و کانکتورهای UPC/PC آبی هستند.