Education

مدیا کانورتور POE چطور کار می کند ؟

مدیا کانورتور poe تک پورت

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مدیا کانورتور POE چطور کار می کند ؟

برای غلبه بر محدودیت فاصله انتقال کابل کشی مس سنتی ، معمولاً اینگونه است که مبدل فیبر نوری برای اتصال مس به فیبر نصب  می شود.مدیا کانورتور POE به عنوان یک نوع مبدل فیبر نوری ، همین کار را انجام می دهد اما عملکرد اضافی برای تأمین برق از طریق اترنت را نیز فراهم می کند. چگونه از مدیا کانورتور PoE  استفاده کنیم؟ این مقاله قصد داریم اساس مبدل فیبر نوری PoEرا برای  یادگیری بیشتر در مورد آن توضیح دهیم.

مدیا کانورتور PoE  چیست؟

به طور سنتی ، مبدل های فیبر نوری  فقط می توانند داده ها را انتقال دهند. در حالی که مبدل فیبر PoE نه تنها می تواند به کاربران در ایجاد پیوند فیبر به  اترنت کمک کند. بلکه به عنوان تجهیزات منبع تغذیه (PSE) برای تأمین برق یک یا دو دستگاه مجهز به شبکه (PD) از طریق کابل شبکه نیز عمل می کند.

با استفاده از مبدل فیبر نوری PoE مانند مبدل فیبر 10/100/100 که در زیر نشان داده شده است ، یک راه حل انعطاف پذیر و مقرون به صرفه برای پیاده سازی و بهینه سازی پیوندهای فیبر ارائه می دهد.

علاوه بر این ، مانند سایر مبدل های رسانه اترنت که محدودیت فاصله کابل های اترنت را از بین میبرد ، مبدل های فیبر PoE فاصله شبکه را از طریق فیبر به PD هایراه دور مانند تلفن های  VoIP ، نقاط دسترسی بی سیم ، دوربین های امنیتی و نقطه پایانه های فروش (POS) در سیستم های کنترل دما را از بین میبرد.

مدیا کانورتور poe

مدیا کانورتور poe

مدیا کانورتور فیبر نوری PoE چگونه کار می کند؟

تصویر زیر نشان می دهد که چگونه مبدل فیبر نوری PoE اتصالات فیبر به مس را بین سوئیچ فیبر و نقطه دسترسی بی سیم فراهم می کند و به طور همزمان پاور نقطه دسترسی را تأمین می کند. همانطور که در شکل نشان داده شده است ،

فیبر برای یک فاصله طولانی از سوئیچ فیبر تا مدیا کانورتور PoE واقع در نزدیکی یک منبع تغذیه AC یا DC مناسب کار می کند .

جایی که تبدیل فیبر به مس را انجام می دهد. در انتهای دیگر کابل UTP که داده و پاور  را با هم انتقال میدهد، نقطه دسترسی بی سیم(که میتواند سایر تجهیزاتی باشد که از تکنولوزی poe  را پشتیبانی میکنند) است که تا 100 متر با مدیاکانورتور poe به اترنت فاصله دارد.

اتصال مدیا کانورتور poe

اتصال مدیا کانورتور PoE

چگونه از مبدل مدیا کانورتور PoE  استفاده کنیم؟

سه کاربرد اصلی مبدل فیبر نوری PoE وجود دارد: دوربین های فیبر به IP ، فیبر به نقاط دسترسی بی سیم(access point) و(سایر تجهیزاتی که از poe  پشتیبانی میکنند).

در اینجا ما فیبر را به دوربین های IP به عنوان مثال می گیریم تا کاربرد مبدل رسانه PoE را توضیح میدهیم.

قبل از شروع مراحل نصب ، به این تجهیزات نیاز دارید: سوئیچ فیبر گیگابیتی ،مبدل فیبر نوری PoE، دوربین IP ، کابل شبکه اترنت (مانند Cat5e / Cat6) ,پچکورد (مانند OS2 / OM4) ، و دو ماژولSFP.

مرحله 1: یک ماژول SFP را به پورت فیبرمبدل فیبر نوری PoEو یک ماژول SFP را به پورت SFP سوئیچ وصل کنید.

مرحله 2: یک کابل فیبر نوری را به ماژول SFP موجود در مبدل رسانه PoE و انتهای دیگر کابل به سوئیچ وصل کنید.

مرحله 3: پورت های RJ45 مبدل فیبر نوری PoEو دوربین IP را با استفاده از کابل اترنت UTP متصل کنید.

چگونه مدیا کانورتور  PoE مناسب را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین مدیا کانورتور فیبر نوری PoE متناسب با نیاز شبکه را انتخاب کنیم؟ نکاتی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیریم.

پهنای باند:پهنای باند مبدل فیبر نوری PoEاولین چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد. مبدل های فیبر نوری PoE 10M ، 100M ، 1000M ، 10 / 100M و 10/100 / 1000M در بازار وجود دارد که می توانید مدل مورد نظر را انتخاب کنید.

تعداد پورت و نوع پورت :در بیشتر موارد ، یک مدیا کانورتور PoE دارای یک پورت فیبر و یک پورت RJ45 است. اما مبدل های فیبر PoE به اترنت PoE وجود دارد که دارای چندین پورت مانند یک یا دو پورت فیبر و چهار پورت RJ45 است.

سینگل مد یا مالتی مد: با توجه به رسانه انتقال ،مبدل فیبر نوری PoE را می توان به مبدل سینگل مد و مالتی مد تقسیم کرد ، که این امر بر فاصله انتقال و ماژول های فیبر نوری / کابل های پچکورد فیبر قابل استفاده تأثیر می گذارد.

دمای کارکرد: خصوصاً در صورتاستفاده از مدیا کانورتور PoE در محیط  صنعتی باید به این نکته توجه داشت. به یاد داشته باشید که دمای عملکرد مبدل رسانه را بررسی کنید تا ببینید آیا می تواند در دمای بالا کار کند (به طور کلی از -40 درجه سانتیگراد تا 75 درجه سانتیگراد). بنابراین باید دمای کار را با تولید کنندهمدیا کانورتور  خود بررسی کنید که آیا می توانید آنها را در محیط های صنعتی  نصب کنید.

استانداردها: به طور کلی مدیا کانورتور PoE با IEEE802.3af ، IEEE802.3at یا IEEE802.3bt سازگار هستند. در هنگام خرید تاکید کنید که مبدل فیبر نوری PoE مورد نظر شما از این استانداردها پشتیبانی کند چون ممکن است مشکلاتی به وجود بیاورد و یا با سایر محصولات شبکه  سازگاری نداشته باشد.

اریونت در ایران تولید کننده مبدل فیبر نوری PoE تک پورت و  مدیا کانورتورچهار پورت می باشد.

[/vc_column_text][vc_column_text]

محصولات مرتبط

[/vc_column_text][us_carousel post_type=”arionet_product” taxonomy_category=”%da%a9%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%aa%d9%88%d8%b1,%d9%85%d8%a8%d8%af%d9%84-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d9%81%db%8c%d8%a8%d8%b1-%d9%86%d9%88%d8%b1%db%8c” columns=”3″ title_size=”محصولات مرتبط” carousel_arrows=”1″ carousel_autoplay=”1″ carousel_interval=”4″][/vc_column][/vc_row]