Education

تفاوت ماژول های فیبر نوری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

ماژول فیبر نوری SFP GLC-LH-SM یا SFP GLC-LH-SMD را انتخاب کنیم؟

در میان بسیاری از ماژول های مختلف  SFP ، گاهی ممکن است احساس سردرگمی کنید. از آنجا که تفاوت برخی از ماژول های SFP بسیار ناچیز است ، به عنوان مثال ، Cisco SFP GLC-LH-SM و Cisco SFP GLC-LH-SMD. اگر نمی توانید تفاوت این دو ماژول Cisco SFP را درک کنید ، نمی دانید کدام یک را برای سوییچ سیسکو انتخاب کنید. این مقاله قصد داریم تفاوت بین ماژول  GLC-LH-SM را با GLC-LH-SMD را مقایسه کنیم.

 SFP GLC-LH-SM

SFP GLC-LH-SM یک ماژول ارسال و دریافت کننده نوری قابل تعویض است که سرعت داده را 1 گیگابیت بر ثانیه منتقل می کند. و با استاندارد IEEE 802.3 1000BASE-LX / LH سازگار است. حداکثر مسافت را تا 10 کیلومتر از کابل فیبر نوری سینگل مد با طول موج 1310 نانومتر پشتیبانی می کند. همچنین می تواند از این ماژول برای  برای امسافت کوتاه شبکه از طریق کابل فیبر نوری مالتی مد  (550 متر) استفاده کرد.
ویژگی ها:
کانکتور: LC duplex
توان  خروجی لیزر Tx: -9.5 ~ -3dBm
حساسیت گیرنده گی <-23dBm
محدوده دمای  مدل تجاری: 0 تا 70 درجه سانتیگراد (32 تا 158 درجه فارنهایت)
پشتیبانی از مانیتورینگ DOM: خیر

Cisco SFP GLC-LH-SMD

SFP GLC-LH-SM یک ماژول ارسال و دریافت کننده نوری قابل تعویض است که سرعت داده را 1 گیگابیت بر ثانیه منتقل می کند این SFP می تواند ازفیبر های نوری سینگل نمد و مالتی مد پشتیبانی کند.
ویژگی های دیگر:
کانکتور: LC duplex
توان خروجی لیزر Tx: -9.5 ~ -3dBm
حساسیت گیرندگی <-23dBm
محدوده دمای مدل تجاری: 0 تا 70 درجه سانتیگراد (32 تا 158 درجه فارنهایت)
پشتیبانی مانیتورینگ DOM: بله

تفاوت بین ماژول فیبر نوری GLC-LH-SM با GLC-LH-SMD

تفاوت SFP GLC-LH-SM و  SFP GLC-LH-SMD در این است که  SFP GLC-LH-SMD دارای حرف اضافی “D” است. “D” به چه معناست؟

”D” در ماژول  GLC-LH-SMD دارای پشتیبانی اضافی از قابلیت نظارت نوری دیجیتال (DOM) است. از ویژگی های گفته شده در بالا ،  SFP GLC-LH-SMD می تواند از عملکرد DOM پشتیبانی کند در حالی که SFP GLC-LH-SM نمی تواند. DOM یک رابط نظارت تشخیصی برای ماژول های گیرنده نوری فراهم می کند. DOM از پایش توان خروجی نوری ، توان ورودی نوری ، دما ، جریان بایاس لیزر و ولتاژ گیرنده پشتیبانی می کند. وقتی DOM فعال است ، سیستم دما و قدرت سیگنال را برای ماژول های گیرنده نوری در پورت های مشخص شده کنترل می کند. پیام های کنسول و پیام های syslog هنگامی ارسال می شوند که شرایط عملیاتی نوری به زیر آستانه های توصیه شده توسط سازنده SFP برسند یا از آن بالا بروند.

در نتیجه در صورتی که سیتمی که ما میخایم ماژول sfp را روی ان نصب کنیم قابلت خواندن اطلاعات را دارد از مدل GLC-LH-SMD   استفاده کنیم و اگر فقط بر روی سیتمی مثل مدیا کانورتور نصب میکنبم و نیاری به مانیتورینگ نداریم میتوانیم از مدل GLC-LH-SM  استفاده کنیم.

اریونت در ایران تولید کننده انواع مازول فیبر نوری می باشد.

[/vc_column_text][vc_column_text]

محصولات مرتبط

[/vc_column_text][us_carousel post_type=”arionet_product” taxonomy_category=”1-25g,10g-xfp,%d9%85%d8%a7%da%98%d9%88%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%b1%db%8c-sfp” columns=”3″ title_size=”محصولات مرتبط” carousel_arrows=”1″ carousel_autoplay=”1″ carousel_interval=”4″][/vc_column][/vc_row]